Personvernerklæring
Denne personvernserklæringen angår prosesseringen av personlig data gjort av hornelen via ferrata as. Du har booket en aktivitet/tur hos oss, bruker våre tjenester, besøkt vår nettside eller generelt vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss å bruke din data kun i samsvar med gjeldende databeskyttelseslovgivning og dine forventninger, og å være transparant med deg om hvordan vi bruker din data. Denne personvernserklæringen vil forklare hvilken data er samlet inn, hvorfor den blir samlet inn, hvordan innsamlet data blir brukt og hva dine muligheter og rettigheter er angående innsamlingen av din personlige data.
Hva slags data samler vi inn
I samsvar med de forskjellige måtene å vi samhandler med deg på, og de varierende proudktene vi tilbyr, vi kan samle følgende datakategorier:
- A: Kontaktinformasjon, inkludert navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse.
- B: Transaksjonsdata, inkludert kredit/debit-kort nummer, betalinsmetode og kjøpshistorikk.
- C: Datakommunikasjon mellom deg og oss, e-post kommunikasjon
- D. Anonymisert digital informasjonsdata samlet inn når du besøker vår nettside eller andre digitale plattformer, browser data, datatrafikk, bookinghistorie, sosial media oppførsel og brukermønster.
- E: Helse data, inkludert informasjon relatert til allergier, sykdommer eller funksjonshemninger.
Hvordan vi samler inn din informasjon
Direkte kommunikasjon: Mesteparten av informasjonen vi har angående deg er sendt fra deg til oss direkte.
Fra våre partnere: Vi mottar muligens data (A, B, C, D, E) fra vårt samarbeid med partnere som du for eksempel booker våre turer gjennm deres plattform.
Elektroniske metoder: Vi samler data (D) fra vår nettside, applikasjoner eller lignende digitale plattformer som bruker verktøy som Google Analytics og Google Ads. Disse verktøyene har cookies på våre nettsider som registerer anonymisert data.
Hvorfor vi bruker din data
Vi prosesserer dine personlige data av følgende grunner:
Design av tur og booking: Vi bruker informasjon (A, B, C, D) for å designe turer og arrangere, prosessere og bekrefte dine bookinger. I tillegg, kan vi hente inn informasjon (E) for å sikre at allergerier, funksjonshemninger og sykdommer du måtte har er vurdert under din aktivitet/tur.
For å sikre en bra tur: Vi bruker data (A, B, C, D, E) for å ha viktig informasjon om din aktivitet/tur som er nødvendig for å opprettholde vår kontrakt med deg. Videre, bruker vi slik data for å kunne gi deg annen nødvendig informasjon for å opprettholde våre interesser, inkludert å sikre at din aktivitet/tur med oss vil være så komfortabel og bra som mulig.
Forskning og utvikling: Vi bruker informasjon (D) samlet på vår nettside for å utvikle våre tjenester, nettside, produkter og kunnskap. For å kunne tilby fremtidige kunder bedre tjenester og erfaringer.
Markedsføring: Vi kan bruke din informasjon (D) for å tilpasse vår online markedsføring for den rette kunden. Dette kan være grunnen til at du ser våre reklamer etter at du har besøkt nettsiden vår, eller søker relevante søk i en søkemotor.
Med hvem deler vi din informasjon?
Når vi deler din data vil vi kun dele minst mulig nødvendig informasjon. Vi kan dele din informasjon med:
Samarbeidspartnere: For at vi skal kunne optimalisere din tur, trenger vi kanskje å gi ut (A, B, C, D) til samarbeidspartnere for å arrangere, prosessere og bekrefte bookinger til deg. De trenger kanskje også denne dataen for å kommunisere med deg og tilby deg hjelp.
Med deg personlig: Vi bruker A og D for å tilby deg relevant informasjon relatert til HVF og din tur/aktivitet booket hos vårt selskap.
Tredjeparts programvare: For å kunne organisere din tur bruker vi følgende programvarer: Bilberry (bookingsystem), Stripe (betalingsplattform), Nets(betalingsplattform), Google G Suite (epost, skylagring), Idiumweb+ (nettside) og Tripletex (regnskapsføring).
Våre ansatte: Vi kommer til å dele nødvendig informasjon med våre ansatte slik at de kan sikre en bra tur.
Hvor lenge lagrer vi informasjonen din
Vi kommer bare til å lagre din data så lenge det er nødvendig for å opprettholde intensjonen om å prosessere din data.
Aktivitets booking og sikring av en bra tur: Vi lagrer din data (A, B, C, D) fra bookingtidspunkt til 4 måneder etter endt tur.
Re-booking: Vi kan lagre din data lengre om du ønsker at vi skal beholde dataen din til neste tur og du har samtykket til dette.
Lovverk: Vi lagrer all data som er påkrev av norsk lov, slik som regnskapsloven.
Klager/krav: Vi kan også lagre informasjon (A, B, C, D) i en periode på tre år etter din tur har endt, om vi tror det vil være nødvendig for å behandle potensielle klager eller krav.
Forandringer i vår personvernserklæring
Vi kan oppdatere vår personvernserklæring fra tid til annen. Vi vil varsel deg om slike endringer om det er relevant; ellers vil endringer bli publisert på våre nettsider. Endringer vil kun gjelde etter at de har blitt kommunisert/publisert.
Hvordan kan du få tilgang, rette opp, slette din data eller sende klager
Du kan kontakte oss når du ønsker å få tilgang til eller endre din data. Videre, kan du etterspørre en kopi av dataen vi har samlet om deg.
Du kan spørre oss om å slette data som vi har samlet om deg. Vi må derimot beholde data som er nødvendig for å opprettholde vår avtale med deg og er nødvendig for å etterkomme krav fra lovverk eller etterspørsel fra myndigheter. Om du vurderer vår bruk av din personlige data til å være upassende, kan du sende en klage til Datatilsynet.
Hornelen Via Ferrata AS – Norway Adventures AS
Urane 13
6730 Davik
Norgeskontoret: +47 57 62 41 70
E-mail: [email protected]